C# ile Oyun Yapımı

Merhaba arkadaşlar bugün sizlerle iki adet oyun yapacağız. Yılan oyunu ve Sayı dizme oyunu.

İlk olarak form giriş ekranını tasarlayalım


Form ekranına iki adet büyük buton ekledik. Şimdi sırada oyunların tasarımları var.

Sayı Dizme Oyunu

Sayı dizme oyunu ile başlayalım
Öncelikle bir adet picture box ve iki adet buton ekliyoruz. Süre için de bir adet timer ekliyoruz.


Oyun mantığı karışık olan sayıları 1-15 sırası ile dizmeye çalışmak.
Gelelim uyguladığımız algoritmaya,Bir fotoğraf seçiyoruz ve o fotoğrafı 15 eşit fotoğrafa parçalıyoruz. Ben bu(burdan indirebilirsiniz) fotoğrafı kullandım. 15 eşit fotoğrafı form üzerine düzenli bir şekilde yerleştiriyoruz. Bunu kod üstünde nasıl yapacağımıza bakalım.

Kodu

Öncelikle değişkenlerimizi tanımlayalım

Fotoğrafı parçalama bölümüne geçelim. Burada dikkat edilmesi gereken nokta resmin boyutu. Benim seçtiğim resim 280-*280 boyutunda, 4 satır ve 4 sütün var, bu yüzden küçük resim parçaları 70*70 boyutunda olmalı. Şimdi büyük resmi 15 eşit parçaya ayıralım.

Elimizde bir adet resim parçaları listesi var. Şimdi bu resim parçalarını rastgele bir şekilde form ekranı üzerine yerleştirelim. Oyunun amacı rastgele parçaları dizmek olduğu için resim parçalarını rastgele bir şekilde yerleştiriyoruz. Aynı zamanda bir adet boşluk bırakıyoruz. Boşluk resimde ki 16. fotoğrafa denk gelmeli buna dikkat ediyoruz. Oyun bitimini kontrol amaçlı resimlere birer tag ekliyoruz.

Resim yerleştirme işlemi bu kadar. Şimdi sırada tıklanma olayları var. Amacımız tıkladığımız resmin boş olan kısma ilerlemesi. Boş kısım sağ sol üst veya alt tarafta olabilir.

Oyunun bitip bitmediğini anlamamız için bir fonksiyon yazmamız gerekiyor. Resimlere tag eklemiştik onu kullanıyoruz.

Ve bitti. Timer ve diğer fonksiyonuları anlatmıyorum. Kaynak kodlarını yazının sonunda bulabilirsiniz.

Yılan Oyunu

Formk ekranından başlayalım. Yılanı çizmek için panel kullanacağız. Bir panel iki buton bir combobox ve 2 adet label ekliyoruz.

Kod

İlk olarak değişkenleri tanımlayarak başlayalım.

Daha sonra yön adında bir enum oluşturalım.

Şimdi yılanı çizmeye başlayalım

Sırada hız ayarımız var

Sıfırlama ve yeni oyun fonksiyonlarımızı tanımlıyoruz.

Klavyeden alınan tuşları enum tuşlarına eşitliyoruz.

Daha sonra yön belirliyoruz.

Ve poizsyonumuzu belirliyoruz

Yem oluşturma ve yeme fonksiyonlarımızı yazıyoruz

Çizim ve oyun başlatma fonksiyonlarımızı yazıyoruz

Nokta çizme ve yılanı çizme fonksiyonlarımızı yazıyoruz

Butonlara oyunu başlama ve sıfırlama işlevlerini veriyoruz ve bitiriyoruz.

Oyunun Çalışırken ki görüntüsü

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir